UPDATE, 4 mai: La nici 24 de ore de când administrația Bucureștiului a anunțat ieri că noul logo al Bucureștiului vor fi cele patru inimioare multicolore propuse de designerul timișorean Narcis Teodor Lupou, decizia a fost anulată. După câteva căutări care s-au viralizat imediat pe Facebook, au ieșit la iveală mai multe logouri asemănătoare cu cel al lui Lupou, printre care și un logo al orașului Taipei, aproape identic cu cel ce urma inițial să fie premiat cu 50.000 de lei de către Primăria Generală. „Potrivit câștigătorului concursului, conceptul grafic propus a avut drept catalizatori diverse repere vizuale și simboluri, ancorate adânc în istoria culturală a orașului, în cultura populară universală, dar și în dezideratele administrației locale actuale,” anunța în primă instanță un comunicat de presă al Primăriei. Azi dimineață însă, instituția condusă de Gabriela Firea a anunțat că Lupou va fi descalificat, iar căutarea unui logo pentru București va continua.
Teoretic, începând de azi, Bucureștiul ar trebui să aibă un nou logo. Chiar dacă orașul e la fel cum îl știm, ba chiar problemele lui s-au cronicizat încet și sigur sub toate administrațiile recente, Primăria Generală a Capitalei a deschis luna trecută un concurs pentru schimbarea logoului. Fără să aibă vreo cercetare serioasă în spate, concursul s-a bazat doar pe câteva indicații foarte vagi: important e să fie frumos.„Lucrarea care va fi declarată câștigătoare va trebui să aibă un design atractiv, să fie ușor recognoscibilă, să poată fi imprimată și pe suprafețe mici fără să piardă detalii esențiale, să îmbine elemente care să reflecte tradiția istorică a Bucureștiului cu elemente care să țină cont de tendințele actuale, să permită declinarea ulterioară a unor brand-uri sectoriale,” arăta anunțul Primăriei. După deliberări, juriul - din care au făcut parte, printre alții, primarul general Gabriela Vrânceanu Firea, publicitarul Bogdan Naumovici și sociologul Mirel Paladă, director de comunicare al Partidului România Unită - ar urma să anunțe azi cine va primi cei 50.000 de lei pentru logoul câștigător.
Până să aflăm ce imagine va reprezenta oficial Bucureștiul, pe care locuitorii îl consideră cel mai poluat din Europa, al cincilea cel mai aglomerat oraș din lume când vine vorba de mașini, unde finalizarea noii linii de metrou e un mister, am invitat 6 artiști vizuali din România să creeze câte un logo alternativ pentru Capitală. Mai jos, o galerie cu lucrările în care Matei Branea, Suzana Dan, Răzvan Cornici, George Roșu, Sorina Vazelina și Dan Perjovschi comprimă Bucureștiul lui 2017.
Matei Branea (branea.ro)
Suzana Dan (ephemair.ro)
Răzvan Cornici (balamuc.org)
George Roșu (cargocollective.com/georgerosu)
Sorina Vazelina (vazelina.ro)
Dan Perjovschi (artsy.net/perjovschi)
UPDATE: Primăria Capitalei a anunțat în această după-amiază câștigătorul concursului pentru noul logo al orașului. Câștigător este timișoreanul Narcis Teodor Lupou, care va primi 50.000 de lei brut pentru creația alăturată. În descrierea viitorului însemn, autorul arată că a alăturat litera „B” și o inimă pentru a crea cele patru bucăți colorate.
Au fost cu totul 230 de proiecte înscrise, dintre care au fost validate 204. Alături de primarul general Gabriela Firea, din juriu au făcut parte Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Române, secția de Arte, Arhitectură și Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului București; Anca Boeriu, lector la departamentul Grafică al UNARTE; Dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, vicepreședinte Uniunea Artiștilor Plastici; Dochița Zenoveiov, brand innovator, „INOVEO”; Bogdan Naumovici, managing partner „23 Communication Ideas”; Corina Vințan, managing partner „Links Associates”; Mirel Palada, sociolog.